Fénymásolók, pénztárgépek, nyomtatók, papírok, irodatechnika szervíz Pécsett. SHARP, Micra, HP, Samsung, Canon, Brother, Kopia.

Pénztárgép rendeletek, módosítások.

Pénztárgép rendeletek, módosítások.

   Tájékoztató az Online pénztárgépek üzemeltetésével kapcsolatos változásokról.
________________________________________

Tájékoztatjuk kedves Ügyfeleinket, hogy a 2016. április 2-án hatályba lépett 9/2016. (III. 25.) NGM rendelet értelmében, amellyel módosult az online pénztárgépekről szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet, módosult az adóügyi bizonylatok köre.

Erre vonatkozó szabályozás a módosult 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 3. melléklet E) fejezet EA) 1. pontjában található, valamint az alábbiakban idézett 67. § 2. pontjában:

"adóügyi bizonylat: nyugta, egyszerűsített számla, napi forgalmi jelentés, időszakos forgalmi jelentés, nyugta vagy egyszerűsített számla sztornó bizonylata, nyugta vagy egyszerűsített számla visszáru bizonylata, göngyölegjegy, továbbá a napnyitás és a pénzmozgás bizonylat"

Fentiek értelmében adóügyi bizonylattá vált a pénzmozgás bizonylat (kifizetés, befizetés, fizetőeszköz csere) és a napi nyitás bizonylat is. Amíg a pénztárgépeken nem történik meg a szoftverfrissítés a módosított rendelet szerint engedélyezésre kerülő szoftverre, addig ezeket a bizonylatokat a pénztárgépek továbbra is nem adóügyi bizonylatként nyomtatják. 

A NAV-tól pár napja kapott állásfoglalás szerint ezek a fent említett bizonylatok már adóügyi bizonylatnak minősülnek 2016.04.02-tól, így ezekre is vonatkozik a megőrzési kötelezettség ugyan úgy, mint a korábbi adóügyi bizonylatokra - annak ellenére, hogy még nem szerepel ezen bizonylatok alján az AP szám. Az átmeneti időszakot a módosított rendelet 78/A. §-a szabályozza.

Fentiek értelmében azt tanácsoljuk kedves Ügyfeleinknek, hogy a Napi nyitás, Kifizetés, Befizetés, Fizetőeszköz csere bizonylatokat őrizzék meg, ne dobják ki!


Üdvözlettel: Glück Irodatechnika Bt
pénztárgépszerviz

« Vissza